Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

Ο Φίλης ανακαλύπτει τώρα "πλασματικά κενά".

Στη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης «αποκάλυψε» στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο, σύμφωνα με τα οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, τα κενά στην εκπαίδευση είναι πλασματικά. Και αυτό, γιατί όπως εξήγησε, πρώτον «πάνω από 2.000 ολιγομελή τμήματα, πολλά από τα οποία και με κάτω από 10 μαθητές» και δεύτερον οι εκπαιδευτικοί αντί να κάνουν μάθημα στις σχολικές τάξεις έχουν «13.500 ώρες σε γραμματειακή υποστήριξη στο σχολείο τους».


«Έχουμε πολλά κενά, πλασματικά κενά. Εκπαιδευτικούς με 10 ώρες εργασία, 8 ώρες εργασία, 15 ώρες εργασία, πολύ κάτω από το πραγματικό τους ωράριο. Πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε μεταρρύθμιση στο σχολείο με το να κρύβουμε αυτή την πραγματικότητα;» ρώτησε ο κ. Φίλης. Και πρόσθεσε: «Και ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, αυτό το πράγμα δεν το έβλεπε, οι σχολικοί σύμβουλοι δεν το έβλεπαν; Και στη σχολική μονάδα, ο διευθυντής δεν το έβλεπε αυτό; Δεν θέλω να κατηγορήσω συλλήβδην, αλίμονο, αλλά υπάρχει μία αντίληψη κακώς εννοούμενης αλληλεγγύης. Δεν είναι αλληλεγγύη, είναι κατά τη γνώμη μου η επιβίωση ενός πελατειακού κράτους και στον χώρο της εκπαίδευσης».
Δεν είναι η πρώτη φορά που υπουργός Παιδείας ανακαλύπτει αργόμισθους εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικούς που δεν εξαντλούν το ωράριό τους, εκπαιδευτικούς που αντί για μάθημα κάνουν γραμματειακή υποστήριξη, σχολεία με λιγότερους από τους προβλεπόμενους μαθητές κλπ.
Η ρητορική και οι κατηγορίες αυτού του είδους είναι γνωστές από παλιά, όταν αντίστοιχες «αποκαλύψεις» γίνονταν για παράδειγμα από την υπουργό Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου ή τον υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο. Κάθε φορά που η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ετοιμαζόταν για συγχωνεύσεις σχολείων ή έπρεπε να απολογηθεί για τα μεγάλα εκπαιδευτικά κενά ανακάλυπτε εκπαιδευτικούς και σχολεία που «λουφάρουν».
Για παράδειγμα η Άννα Διαμαντοπούλου, ως υπουργός Παιδείας, στη Βουλή το 2010 δήλωνε: «Στη βόλτα μου, την πρώτη μέρα, στις υπηρεσίες του υπουργείου είδα νεαρές καθηγήτριες της Δευτεροβάθμιας να βγάζουν φωτοτυπίες στο γραφείο Τύπου του υπουργού, ενώ στους Παξούς και στη Νίσυρο υπάρχουν κενά... Πρόκειται για μια άνιση και προνομιακή μεταχείριση που προκαλεί αδικίες, ενισχύει πελατειακές σχέσεις και σε κάθε περίπτωση πάει κόντρα στο δημόσιο συμφέρον και στην κοινή λογική».
Τι λέει ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης: «13.500 ώρες εκπαιδευτικών για γραμματειακή υποστήριξη αντί για μάθημα». Ποια είναι η αλήθεια: Ένας απλός πολλαπλασιασμός λέει ότι η εκπαίδευση έχει περίπου 140.000 (εκπαιδευτικοί) χ 20 (μέσος όρος ωρών την εβδομάδα)= 2.800.000 ώρες την εβδομάδα και οι 13.500 ώρες γραμματειακή υποστήριξη είναι =0,48% των υπαρχόντων διδακτικών ωρών την εβδομάδα! Δηλαδή έχει κάνει σημαία του ότι το 0,5% των ωρών δίνεται για γραμματειακή υποστήριξη!
Ποια είναι η αλήθεια της αποκάλυψης του υπουργού Παιδείας «πάνω από 2.000 ολιγομελή τμήματα, πολλά από τα οποία και με κάτω από 10 μαθητές»; Στα δεκάδες χιλιάδες τμήματα υπάρχουν και 2.000 με λιγότερους μαθητές από τους προβλεπόμενους δηλαδή. Μα πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά σε μια χώρα με εκατοντάδες νησιά και χωριά; Ξέχασε ο Υπουργός Παιδείας αυτή την πραγματικότητα για τη χώρα μας; Ξέχασε ότι από τους Παξούς μέχρι την Τήλο και από τον ακριτικό Έβρο μέχρι τη νότια Κρήτη τα σχολεία έχουν δύο επιλογές: Ή να λειτουργήσουν με λιγότερους μαθητές από τους προβλεπόμενους ή να κλείσουν και να αφήσουν τους μαθητές των περιοχών αυτών στην τύχη τους.
Ας αφήσει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τα παραπλανητικά λόγια και ας κάνει πράξη επιτέλους τις διακηρύξεις της που σιγά σιγά μοιάζουν σαν τον ορίζοντα: όσο τον πλησιάζεις απομακρύνεται.
https://www.efsyn.gr/arthro/plasmatika-kena-ekpaideytikon-i-paraplanitika-logia-ypoyrgon

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου