Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

Επειδή κάποιοι γονείς αναπολούν με νοσταλγία το παλιό βιβλίο γραμματικής και το ξαναμοιράζουν στα παιδιά, ας ρίξουν εδώ μια ματιά...

Διάβασα σήμερα την είδηση ότι κάποιοι γονείς, με αφορμή το θέμα με τα φωνήεντα, έσκισαν το νέο βιβλίο γραμματικής και μοίρασαν το παλιό βιβλίο.
Είμαι σίγουρος ότι αν , όχι είχαν διαβάσει αλλά απλά είχαν ξεφυλλίσει το παλιό βιβλίο , όχι μόνο ΔΕΝ θα το έδιναν στα παιδιά τους αλλά , με την φόρα που έχουν πάρει θα το έσκιζαν κι αυτό...
(προσωπικά δεν συμφωνώ με κανένα σκίσιμο ή κάψιμο βιβλίου.Για το νέο βιβλίο ,αφού διαμορφώσω άποψη ,σε νέα ανάρτηση).

Για να πάρετε μια ιδέα για το παλιό βιβλίο γραμματικής ξαναβάζω μια ανάρτηση από τον Δεκέμβριο του 2010.

(Εκτός από αυτά που θα δείτε , προσθέστε και δεκάδες τυπογραφικά και άλλου είδους λάθη που ακολουθούσαν το βιβλίο σε ΟΛΕΣ τις εκδόσεις ..

Η ευθύνη βαραίνει βασικά τα Υπουργεία Παιδείας τόσων κυβερνήσεων αλλά και τους σχολικούς συμβούλους και δασκάλους που προφανώς τα έβλεπαν αλλά δεν έκαναν κάτι για να διορθωθούν.)


Γραμματική Δημοτικού: ένα βιβλίο «ταμπού» (19/12/2010)



Πριν μερικά χρόνια άλλαξαν όλα τα βιβλία του Δημοτικού (ή καλύτερα σχεδόν όλα βλ. Ιστορία). Αυτό όμως που δεν διανοείται κανείς να αγγίξει είναι το βιβλίο Γραμματικής που παραμένει ίδιο εδώ και 27!!! χρόνια.


Το περίεργο είναι ότι σε καμιά από τις αλλεπάλληλες εκδόσεις δεν σκέφτηκε κάποιος να κάνει διορθώσεις στα χοντρά λάθη που έχει.

Παρουσιάζω παρακάτω ενδεικτικά μερικά από αυτά τα λάθη , βάζοντας και εικόνα γιατί πραγματικά είναι απίστευτα , με την κρυφή ελπίδα κάποιος «αρμόδιος» να τα δει και να τα αλλάξει.

1) Τα άρθρα παίρνουν δασεία…
σελ.91



Το βιβλίο γράφτηκε τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’80. Είναι κατά μεγάλο μέρος αντιγραφή ακόμα παλαιότερου βιβλίου. Προφανώς στην βιασύνη να το παρουσιάσουν ξέχασαν να παραλείψουν την παραπάνω φράση…

2) Τα βραχύχρονα, τα μακρόχρονα και τα δίχρονα φωνήεντα.
σελ.21


Εδώ, ενώ σωστά δεν παρουσίασαν τα αντίστοιχα φωνήεντα στο εισαγωγικό κείμενο, ξέχασαν να παραλείψουν την άσκηση (που πλέον δεν έχει καμία σχέση με το μάθημα).

3)Ο ρήγας και ο πρωτόπαπας
σελ.106




Στα ανισοσύλλαβα σε –ας τα παραδείγματα είναι ο Σκουφάς και ο Καναδάς ,που ως κύρια ονόματα δεν έχουν πληθυντικό, και …τα ευρείας χρήσεως ρήγας!!! και πρωτόπαπας!!!


(τα παραδείγματα τα χρησιμοποιούσε και ο Μ.Τρανταφυλλίδης στην Γραμματική του αλλά το …1941.
(ρήγας=βασιλιάς , πρωτόπαπας=αρχιερέας)



4) Χαιρέτα μου …τον πλάτανο.




Τελικά ποιο είναι σωστό; των πλατάνων ή των πλάτανων;

1 σχόλιο: