Κρουαζιερόπλοιο το οποίο «έδεσε» και στο λιμάνι του Ηρακλείου, διαθέτει κηπευτικά στους πελάτες του, τα οποία μπορεί να είναι Κρητικά, όμως έχουν αγοραστεί και συσκευαστεί από εταιρεία στην… Ολλανδία.
Πρόκειται για ένα ακόμη παράδειγμα που αποδεικνύει πως τα τραγικά λάθη που έχουν γίνει στον πρωτογενή τομέα της Κρήτης, έχουν αντίκτυπο σε κάθε έκφανση της καθημερινότητας, καθώς και των λοιπών τομέων, όπως είναι ο Τουρισμός.
Η περίπτωση του κρουαζιερόπλοιου, για την οποία μιλάει στο CretePlus.gr o πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου κ. Γιάννης Μπρας, είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση, που φανερώνει την ευθύνη των παραγωγών, καθώς και τα λάθη που έγιναν από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την κεντρική εξουσία.
Και πώς μπορεί να μη μιλήσει κανείς για στρατηγικά λάθη και παραλείψεις όταν βλέπει πως τα Κρητικά προϊόντα, αν και κορυφαίας ποιότητας, φεύγουν χύμα και συσκευάζονται σε εταιρεία χωρας του εξωτερικού, για να καταλήξουν σε διάφορα σημεία του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης και της ίδιας της… Κρήτης.
Η εξήγηση για αυτή την τραγική είδηση, η οποία δείχνει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο πως η Κρήτη και οι πολίτες της θέλουν πολλή δουλειά μέχρι να συνειδητοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να εργαστούν και να πορευτούν ώστε να εκμεταλλευτούν τον πλούτο και τις προοπτικές που υπάρχουν μέσα από την εφαρμογή ενός στρατηγικού σχεδίου.
Φυσικά κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει ούτε την πλοιοκτήτρια εταιρεία, ούτε την εταιρεία, η οποία συσκευάζει και προωθεί τα κηπευτικά προϊόντα.
Αφενός η εταιρεία τυποποίησης πράττει αυτό που δεν κάνουν οι παραγωγοί της Κρήτης, δηλαδή τη διαδικασία εκείνη που θα οδηγήσει ένα προϊόν από το χωράφι τους στο ράφι. Αφετέρου η πλοιοκτήτρια εταιρεία – στην προκειμένη περίπτωση- αυτό που θέλει είναι να συνεργάζεται με την παραπάνω επιχείρηση, καθώς εκείνη είναι που μπορεί να της προσφέρει προϊόντα, διασφαλίζοντας της την ποιότητα τους, αλλά και την ποσότητα σε βάθος χρόνου.
Όπως μπορεί να αντιληφθεί κανείς δεν είναι δυνατόν μια εταιρεία – κολοσσός να μπαίνει στη διαδικασία να έρχεται σε επαφή με 20-30 ή και παραπάνω παραγωγούς, προκειμένου να προμηθεύεται προϊόντα, ρισκάροντας φυσικά να της πει κάποιος εκ των παραγωγών πως την επόμενη λόγω αστάθμητου παράγοντα δεν μπορεί να του δώσει – για παράδειγμα- ντομάτες την ερχόμενη εβδομάδα, αναγκάζοντας την εταιρεία να αναζητά νέο προμηθευτή!
Το «κλειδί» όπως αναφέρει μιλώντας στο CretePlus.gr ο τουριστικός επιχειρηματίας κ. Μιχάλης Βαμιεδάκης είναι η δημιουργία ομάδων παραγωγών μέσα από το συντονισμό, που θα οδηγήσει στη σωστή διανομή και προώθηση των προϊόντων.
Ένα πρόβλημα, το οποίο αντιμετωπίζουν και οι επιχειρηματίες της Κρήτης, όπως οι ξενοδόχοι. Για αυτό και είναι αναγκασμένοι, αντί σε πολλές περιπτώσεις να κυνηγούν παραγωγούς για να εξασφαλίσουν τα προϊόντα τους, να κλείνουν συμφωνίες με μεγαλέμπορους που τους παρέχουν όλα τα κηπευτικά και σε όση ποσότητα έχουν ανάγκη.
«Είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει συντονισμός των αγροτών, οι οποίοι μέσα από ένα ενιαίο δίκτυο διανομής, θα μπορούν να συνεργαστούν αρμονικά με τους επιχειρηματίες και να προωθούν τα προϊόντα τους σε αυτούς. Πρόκειται για μια κίνηση στοχευμένη και άμεσα υλοποιήσιμη, η οποία όμως θα φέρει άμεσα ευεργετικά αποτελέσματα για την τοπική οικονομία, αφού θα μιλάμε για την απορρόφηση της ντόπιας παραγωγής από την τοπική αγορά. Κάθε τόπος έχει να προσφέρει, αρκεί ο πλούτος και οι δυνατότητες του να αξιοποιηθούν σωστά», επισημαίνει μεταξύ άλλων ο κ. Βαμιεδάκης που τονίζει ότι η συνεργασία και η ομαδική δουλειά είναι βασική προϋπόθεση για την επίτευξη του παραπάνω στόχου.
Θεωρεί δε βέβαιο, πως αν οι παραγωγοί πετύχουν να συνεργαστούν, τότε η πλειοψηφία των επιχειρηματιών θα προτιμήσουν να διαθέτουν στους πελάτες τους τα ποιοτικά ντόπια προϊόντα, ακόμη κι αν είναι λίγο ακριβότερα από τα εισαγόμενα.
http://koularisto.blogspot.gr/
creteplus
Σχόλιο kolot: Για το ίδιο ζήτημα , με παράδειγμα το λάδι της Πελοποννήσου , είχαν υποσχεθεί ότι θα ασχολούνταν και είχαν κάνει και σχετικές δηλώσεις δύο (2) πρωθυπουργοί: o Κώστας Καραμανλής και ο Γ. Παπανδρέου....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου